2013. január 13., vasárnap

A weboldalak összetétele

Tegnap feltettem egy ábrát, amiről ma egy kicsit írok, hogy hogy látom én egy weboldal összetételét:


A képen eléggé látszódik a tegnap említett Wordpress megközelítés, de azt gondolom, akármilyen tartalomkezelőről beszélünk, vagy egyedi felépítésű oldalról, nagyjából a szerkezet mindenhol megegyezik. Először a tartalmi elemekről szeretnék beszélni (középső, szürke négyzetek):

  • Oldalak: Statikus, nem nagyon változó tartalmak, melyek általában olyan tartalmi elemekkel bírnak (például egy cég esetében), mint például cégbemutató, vagy bemutatók - estlegesen szolgáltatások bemutatása, kapcsolatfelvételi oldalak, és hasonlók. Szerintem fontos azért, hogy a kezdőlapunk (ahova a látogató érkezik) dinamikus legyen, és ne egy olyan oldal fogadja a látogatót, ami szép magyar szokás: 
"Cégünk 1992-ben alapított, 100%-ban magyar tulajdonú...". 
  • Oldalak (landing page): Kiemelném azonban az úgynevezett Landing Page-eket, amelyek az on-line marketing alapeleme, egy-egy hirdetési kampányunk (Adwords például), célja lehet, hogy a weboldalunkra hozzunk látogatókat, és ők egy, a mérhetőség érdekében csak erre célra létrehozott oldalra érkezzenek. Ezek is statikus oldalak (hiszen tartalmuk állandó), de egy dinamikus kampány részei.
  • Bejegyzések: Leginkább a blog világ eredményeként létrejött dinamikus tartalmak. A furcsa az, hogy ezek is léteznek tulajdonképpen önálló, statikus oldalként, azonban ezek egy bizonyos halmazba vannak szervezve, ami által biztosított a folyamatosan növekvő tartalom. Az oldalakat a weboldalunk elkészültekor, illetve kampányszerűen készítjük el - a bejegyzéseinket (tulajdonképpen cikkek) pedig rendszeresen, meghatározott időközönként frissítjük, adunk hozzá újakat. 
  • Képek, videók, castok: Tulajdonképpen egy multimédiás tartalom, amely legalább olyan fontos, mint a szöveges tartalom (később a META résznél említem majd a fontosságát). Manapság már elkerülhetetlen és kihagyhatatlan, hogy oldalunkon audiovizuális elemek is legyenek. Egy kép a termékről, a cég székhelyéről, a munkatársakról jelentősen emelheti a bizalmi fokot velünk szemben. Egy videó, vagy egy Podcast pedig segítséget nyújthat a termékünk értelmezésében, felhasználásában, ami pedig a vásárlási bizalmat erősítheti. 
  • Helyszínek: az okos-telefonok és tábla PC-k elterjedésével, az on-line navigáció, valamint a POI pontokon alapuló szolgáltatásválasztások miatt, már nem elég szkennelt térképet feltenni az oldalunkra. Főleg ha mondjuk cégünk több telephelyen működik, vagy egyes tevékenységek (gyártás, értékesítés, raktár vagy szerviz) más helyen vannak, mint a központunk. Ennek később lesz szerepe, amikor a keresésekről beszélünk, de most legyen elég annyi, hogy regisztráljuk cégünket minél több térképszolgáltatónál, és azokat emeljük be az oldalunkra - így ráadásul interaktívabb is lesz a megjelenés. 
  • Letöltések: A felrakott képek és videók mellett nagyon fontos elem lehet a felhasználó / látogató által letölthető tartalom. Egy cégbemutató prezentáció, egy termékismertető PDF, vagy a már említett videó anyagok - a felhasználók számára fontosak, érdekesek. Ráadásul a kereső motorok indexelik ezek tartalmát is (megfelelő beállítás esetén persze), amivel növelhetjük az oldalunkra mutató találati arányokat.
A következő részben a fent említett tartalmak származásával fogok foglalkozni - ugyanis nem feltétlenül fontos (sőt!), hogy a tartalom a mi oldalunkon legyen, illetve csak onnan legyen elérhető. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése