2013. január 15., kedd

Közösségi tartalmak a weboldalunkon.

Előző bejegyzésben, az egyes webtartalmak típusaival foglalkoztam, és azzal zártam a cikket, hogy nem feltétlenül kell, hogy a tartalmak saját weboldalunkon legyenek (sőt!) - ezt fogom most kifejteni, és ez már egy kis kanyar a blog eredeti témája felé, a közösségi élet felé.

Miért fontos ez, miért fontos, hogy a tartalmak ne csak a weboldalunkon-ról legyenek elérhetők? Ez már a keresőmarketing, keresőoptimalizálás, azaz a SEO egyik része. Az előző cikkben szereplő ábrán a felső részben (Kategóriák, Címkék, Meta adatok, stb.) találhatjuk azokat információkat (az oldal tartalmán felül természetesen), amelyek fontosan az egyes keresőmotorok számára, amelyek alapján meghatározzák egy-egy kulcsszóhoz kapcsolódó helyezésünket - ha éppen egy felhasználó éppen arra keres (fontos! ha éppen arra keres, mert mi van ha egy kulcsszóra jó a helyezésünk, de a kutya nem keresi azt a neten...).

Amikor létre hozunk egy weboldalt, alapvetően az a célunk, hogy minket megtaláljanak, hogy cégünket, termékünket vagy szolgáltatásunkat reklámozzuk. Ezt csak megfelelő mennyiségű tartalommal, jól optimalizált oldallal, vagy hirdetésekkel tudjuk elérni. Segítségek lehetnek még az úgynevezett backlink-ek (magyarul a viszontlink kifejezést javasolják, de szerintem borzalmas ez így), azaz azok a hivatkozások, amik a mi oldalunkra mutatnak, valamint érdemes megvizsgálni azt is, hogy keresők, a keresett kifejezésre automatikusan adnak, képi, videó, helyszín és egyéb válaszokat is:

A mellettünk lévő képen éppen Ákos-ra kerestem rá a Google-ban. A találatok között szerepel Ákos saját honlapja, és pirossal bekeretezve pedig a közösségi médiában elhelyezkedő rá mutató hivatkozások:
- Wikipedia: életrajz, biográfia

- Youtube: kiemelt videó

- Youtube: Ákos saját zenei csatornája

- Facebook: rajongói oldal

- Citatum: idézetek

- Flickr, saját oldal, rajongói oldalak: képek minden mennyiségben

Azt gondolom említeni sem kell, hogy a fenti tartalom mellett megtalálhatóak Ákos saját weboldalára mutató hivatkozások (backlink-ek).

Az én első számú meglátásom a témában az, hogy érdemes a közösségi oldalakon, médiában vagy csak a közösség által létrehozott tartalomban jelen lenni (persze ésszel), hiszen a keresők már nem csak kulcsszavakra keresnek, és nemcsak szöveges találatok hoznak, hanem mindent vegyesen: képet, videót, idézeteket, térképeket, és ha saját oldalunkkal egyenlőre nem boldogulunk a jobb pozíció elérésében, akkor ezek segíthetnek, hogy ránk találjanak.

A következő részben majd a kereső motorok által használt keresési algoritmusok támogatásával fogok foglalkozni, nem túlságosan mély szakmaisággal, inkább úgy, hogy egy átlag felhasználó megértse azt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése